De kracht van een zonnewagen

De kracht van een zonnewagen

Als u ooit een auto of ander voertuig met gasmotor hebt gehad, hebt u misschien gemerkt dat u op koude dagen of bij koud weer problemen kunt hebben met het starten van uw voertuig. Wanneer de temperatuur onder de 10 graden Celsius daalt, slaat het gas aan en wil de motor niet aanslaan. Het probleem doet zich alleen voor wanneer de temperatuur onder het vriespunt daalt. Na verloop van tijd wordt de gasmotor warm in de buurt van de cilinderkop. De cilinderkop moet voldoende warmte krijgen om de motor te activeren en te laten draaien. Onder deze omstandigheden is waterstofgas exotherm en kan het zich niet vormen.

Hybride voertuigen zijn uitgerust met acculaders. Deze kunnen op twee verschillende manieren worden gebruikt. Op de conventionele manier staat het voertuig geparkeerd en zijn de meeste elektrische componenten uitgeschakeld. De dynamo is de belangrijkste energiebron en de accu een secundaire energiebron naast de dynamo. In de alternatieve modus wordt het voertuig in het laadcircuit gehouden en wordt de verbrandingsmotor alleen gebruikt om de batterij op te laden. De hybride voertuigen zijn ook uitgerust met aan- en uit-serie hybriden. Deze voertuigen hebben een batterij die geen opslag of ingebouwde deep cycle capaciteit heeft. Als het voertuig meer stroom nodig heeft dan de dynamo kan leveren, krijgt het voertuig extra stroom van het zonnepaneel. De extra stroom wordt opgevangen door de zonnepanelen en levert op die manier stroom aan het voertuig. Dit is de basis manier waarop een sleepwagen met zonne-accu tuner of trekhaak extra stroom kan leveren aan een voertuig. De extra stroom wordt geleverd door zonnepanelen, die op de bovenkant van het (de) voertuig(en) worden geïnstalleerd en zo extra capaciteit aan het voertuig leveren. Dit type batterij heeft een hogere stationaire capaciteit dan de meeste batterijen voor gezins sedans. De meeste voertuigen zullen over voldoende stroombronnen beschikken, zelfs wanneer de batterijen leeg zijn en tegelijk een voertuig, vooral een elektrisch voertuig, aandrijft. De behoefte aan extra stroom blijft dus bestaan.

 

Accu toyota yaris hybrid

 

Extra vermogen kan ook worden geleverd door een vliegwiel in serie opstelling. Typisch is dat deze batterij het extra vermogen levert dat nodig is wanneer de elektromotor in werking is en in bedrijf is. Het is geen must dat het emissie voertuig een aanhangwagen trekt, maar het is een goed alternatief om de actieradius van het elektrische voertuig te vergroten en voldoende vermogen voor EV-gebruik te garanderen. Het is een uitstekende manier om de gebruikskosten tot een minimum te beperken en de levensduur van de batterij te optimaliseren. Het vliegwiel in serie-configuratie heeft het voordeel dat de accu op een eenvoudige manier kan worden opgeladen wanneer de motor is uitgeschakeld en de accu’s zijn geselecteerd. De accu’s worden opgeladen met behulp van de verbrandingsmotor en in conventie van de prestaties van het elektrische voertuig, wordt de kracht gebruikt terwijl het voertuig rijdt en niet onder belasting.

idsen een parkeerplaats of andere oprit in de stad kunnen uw EV herkennen en u van stroom voorzien. Dit kan de actieradius van uw EV aanzienlijk vergroten, het geluid minder belasten en de nodige bescherming bieden tijdens transmissies.