Wat is een hybride auto?

Wat is een hybride auto?

 

Veel problemen van het hybride voertuig draaien om het gebruik en onderhoud van de accu. De problemen draaien allemaal om de juiste zorg en onderhoud door de eigenaar.

 

Hybride batterijen zijn niet onbeperkt houdbaar. Een juiste verzorging en onderhoud van de accu’s zal hun levensduur verlengen en de noodzaak om ze regelmatig te vervangen verminderen. De eigenaar moet de accu’s om de 8.000 kilometer laten rouleren. De accu heeft twee aluminium-zuur sporenelementen. Het ene is hydrometer en het andere is centrifugaal. Deze worden beide voor specifieke doeleinden gebruikt en hun rol is specifiek. De hydrometer wordt hoofdzakelijk gebruikt om de toestand van de accu te meten en om de accu op te laden met elektriciteit.

 

Terwijl de elektromotor wordt gebruikt om de auto af te remmen en te stoppen, gebruikt de hybride de verbrandingsmotor om als generator te fungeren. Wanneer de motor niet is ingeschakeld, rijdt de auto op kruissnelheid of gaat hij relatief langzaam. Gedurende deze tijd gebruikt de auto de accu. Wanneer u de koppeling intrapt, wordt de verbrandingsmotor ingeschakeld en kan de auto versnellen. Gedurende deze tijd is de accu in een oplaadfase. Wanneer de motor niet meer wordt ingeschakeld, of wanneer alles is gedaan, start de auto automatisch opnieuw en is de acceleratie voltooid.

 

Accu toyota yaris hybrid

 

De belangrijkste onderdelen van een hybride motor zijn de generator, de accu’s en een benzinemotor die wordt gebruikt voor de start- en de acceleratie functie. Om dit complexe systeem te laten werken, moet gebruik worden gemaakt van een reeks uiterst complexe computer analyses en objectieve sensorgegevens.

 

In de hybride aandrijfeenheid bijvoorbeeld zal de boordcomputer verbinding maken en communiceren met een of meer gespecialiseerde computers die de aandrijflijn computer en de accu nauwkeurig zullen afstellen. Sensoren zullen het mogelijk maken alles perfect te controleren. De computer die al deze functies regelt, wordt de Powertrain Control Module (PCM) genoemd.

 

Het is een feit dat hybride voertuigen verschillen van de conventionele voertuigen. Ze hebben bijvoorbeeld geen verbrandingsmotor. De verbranding van de brandstof vindt plaats in de generator. In de generator wordt de brandbare vloeistof vastgehouden en samengeperst. De brandstof wordt in de injector gespoten om een vonk te doen ontstaan. De vonk ontsteekt het samengeperste gas en laat de ingesloten cilinder exploderen. Dit is hoe energie wordt opgewekt om een voertuig te starten.

 

De hybride is dus een auto die zowel als conventionele auto en als hybride auto functioneert. Er zijn twee soorten hybride voertuigen. In bepaalde werken is men niet in staat om louter afhankelijk te zijn van de benzine als belangrijkste krachtbron. Daarom wordt de voorkeur gegeven aan andere bronnen met wisselende combinaties van kracht en energie, zoals elektriciteit en vloeibare brandstof. Op deze manier zal het voertuig zich snel en efficiënter kunnen verplaatsen. Het heeft geen zin om snel te kunnen gaan als je alleen maar benzine als krachtbron gebruikt. Om elektriciteit als krachtbron te kunnen gebruiken, zal het voertuig moeten worden omgebouwd tot een generator of een accubak. Het ombouwen van een auto naar elektrisch is niet noodzakelijk zo ingewikkeld als men zou denken. Er is veel informatie beschikbaar op het internet als men de tijd heeft om ze te bestuderen. Voordat men besluit om hun auto om te zetten in elektrische, moeten ze zich bewust zijn van wat voor soort informatie beschikbaar zijn en welke zijn eigenlijk gerenommeerde.